piątek, 15 grudnia 2017


Języki obce, a zawieranie nowych znajomości 


Witajcie ponownie drodzy czytelnicy! Ostatnim razem zastanawialiśmy się czy brak znajomości języków obcych rzeczywiście tak bardzo nas ogranicza w życiu codziennym. Wnioski były pozytywne ;). Dzisiaj chciałbym się skupić na tym, jak języki obce mogą przydać się Wam w nawiązywaniu nowych znajomości…
Być może myślicie, że znajomość języka obcego nie jest niezbędna do poznawania nowych ludzi (w Polsce żyje ponad 38 mln ludzi może kogoś sobie znajdę, nie?). Macie tu rację... JEDNAKŻE jeśli znacie chociażby język angielski, otwierają się przed Wami zupełnie nowe możliwości! Możecie swobodnie rozmawiać z wieloma osobami z innych części świata (na Ziemi mieszka ponad 7 mld J). Załóżmy, że zdarzy Wam się być na wakacjach, gdzieś w obcym kraju i spotkacie kogoś, z kim będziecie chcieli porozmawiać… Cóż, nie będzie to problemem!
Co więcej, dzięki dzisiejszym możliwościom (internet, ekchem) taka znajomość nie będzie musiała kończyć się wraz z zakończeniem odwiedzin w danym miejscu. Przecież nie ma nawet potrzeby wychodzenia z domu. Czujecie się samotni? Jest Wam źle? Potrzebujecie się komuś wygadać, a może zwyczajnie się nudzicie? Wirtualny świat stwarza okazję do spotkania ludzi, którzy również chcą kogoś poznać, z którymi możesz dzielić swoje zainteresowania.  Dajmy na to, że znaleźliście jakieś miejsce, pełne osób, które lubią to, co Wy. Brzmi nieźle? Załóżmy, że żywo o czymś dyskutują, a Wy chcecie się włączyć do rozmowy. Jest jednak małe „ale” – rozmowa odbywa się po angielsku. Możliwości są dwie – albo będziecie się umieli porozumieć albo nie…
Jeśli znacie ten język, proszę bardzo, droga wolna! Możecie śmiało włączyć się do dyskusji, opowiedzieć im swoją własną historię! Jest to świetna okazja do rozmowy o Waszej wspólnej pasji (której być może nie podzielają Wasi „polscy” znajomi). Kto wie, być może Ci znajomi, mówiący  w obcym języku będą mogli nauczyć Was czegoś nowego? Lepiej zrozumieć? Może nawet zrodzi się z tego prawdziwa, międzynarodowa przyjaźń!
Jeśli natomiast w takiej sytuacji nie będziecie znali języka obcego na wystarczającym poziomie to… nic straconego! Jest to odpowiednia motywacja do tego, żeby nauczyć się czegoś nowego J. Otwierając się na nowe języki i nowe miejsca w internecie, otwieracie się na nowych ludzi, (jest ich „cała masa”, zaufajcie mi!). Uczenie się języków obcych poszerza granice Waszego świata, pozwala rozwinąć „skrzydła”.
 Teraz już zapewne widzicie, że umiejętność posługiwania się językiem innym, niż własny J. Czymś, czego możesz o mnie, drogi czytelniku, nie wiedzieć jest to, że uwielbiam oglądać anime (znanego także jako „chińskie bajki”, chociaż z Chinami nie ma ono zbyt wiele wspólnego…). Pewnego dnia, będąc w internecie (ach, znowu on J), natrafiłem na aplikację mobilną o nazwie „Anime Amino”. Pomyślałem, że nie chyba nic się nie stanie, jeśli zerknę cóż to takiego jest. Tak też zrobiłem i nie żałuję swojej decyzji. Dzięki aplikacji poznałem nowych ludzi, mieszkających setki kilometrów od mojej miejscowości (nawet na innych kontynentach!). Polecili mi oni świetne filmy i seriale, o których wcześniej nie miałem pojęcia. Z niektórymi utrzymuję do dzisiaj stały kontakt.
wcale nie jest bezużyteczna. Nie chcąc jednak używać tutaj tylko jakichś „wydumanych” przykładów, czas na historię z mojego życia wziętą
Żeby nie marnować już więcej Twojego cennego czasu, będę już zmierzał do końca. Mam nadzieję, że udało mi się zachęcić Was do wypróbowania międzynarodowych czatów i zawierania nowych znajomości. Kto wie, być może poznacie swoją bratnią duszę…?

BY ADAM JASIŃSKI



Bibliografia

  • https://www.flickr.com/photos/peter-repeater/4325173849
  • https://www.polyvore.com/knitting_sewing_doodles_fonts.com/thing?id=17451717

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz